Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

SANTA BARBARA CITY COLLEGE

Har alltid velat se Santa Barbara just för att det var dit jag egentligen skulle åka. Eller dit jag planerade att åka osv! Men nu har jag fått se staden i alla fall och gud vad mysigt och fint det var där. Riktigt skönt att komma ifrån LA som är mycket större, högljudare, sämre luft och mer stress. 



Åkte förbi precis vid havet med tåget. Sjukt ändå!
 
Och så har vi Jacobs och deras skola - Santa Barabara City College, SBCC! Som för övrigt var riktigt fin. Skolan där tycker jag var mycket finare och verkar bättre en Santa Monica faktiskt. Däremot vill jag hellre bo i en storstad så hade jag fått välja hade jag valt - SBCC i LA!

Här har ni bilder på deras skola som ligger precis vid havet. Jag, Jennifer, Jacob och Erik gick ner dit idag när vi vaknat och ätit frukost. Sedan gick vi ut på pieren och åt lunch och påvägen hem köpte vi glass. Det var väldigt fint väder idag och varmt så jag hade såklart oturen som tog på mig jeans, men visste inte att det skulle vara SÅ varmt idag.


Julgran ute på pieren i detta sommarväder och några som åker runt i bikini på vattnet. Känns det som julafton snart i Kalifornien? Svar nej!

Jacob och Erik i bilen när de körde oss till tåget idag för att vi skulle åka hem. Hade gärna stannat längre men var ändå skönt att komma hem idag så vi kan ha söndagen lediga imorgon och bara ta det lugnt innan skolan på måndag igen.

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus