Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

Svar på fråga om ricinolja

Anonym
Åhh kan du berätta hur man använder ricinoljan? Och hur ofta?
 
Svar: Jag häller ut lite i min hand och gnuggar så det blir varmt, vet inte varför jag gör det men läste att det är bättre att göra det. Sedan smeter jag ut det i hårbottnen så bra jag kan. Det är jättesvårt tycker jag eftersom oljan är så jobbig att använda, ni kommer förstå när ni själva gör det. Men man får ta rätt mycket och hålla på tills det ser ut som hela hårbottnen är blöt sedan drar jag även ut det lite i längderna och sätter upp det i en tofs. Ibland sätter jag en påse över håret för att det känns som det blir bättre då när det hålls varmt men det kanske bara är en myt.
 
Tvättar ut det efter 30 min med schampoo i håret typ 3 ggr sedan balsam. Man får testa sig fram lite, jag läste jättemycket om det på internet innan jag använde det så jag visste hur jag skulle göra för bästa resultat. Och jag försöker använda det 2-3 ggr per vecka.
 
Hoppas du fick svar på din fråga! Det är bara att testa, det kanske inte funkar på alla men laxeringsmedlet gör att hårsäckarna sätts igång och det är som en näring för håret. Har även läst att det ska bli glansigare, tjockare och bättre kvalité men det vet jag inte.
 
Jag har alltid haft mellanlångt hår så länge jag kan minnas så jag hoppas att detta kommer hjälpa mig.

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus