Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

KOST OCH TRÄNING

Hejdär! Vet att jag uppdaterar sämre nu men jag vet inte vad ni vill läsa om för det händer inte så mycket i mitt liv just nu.

Jag går i skolan,
tränar,
pluggar och.. 
tar det lugnt på helgerna...

Mer intressant blir det inte! Jag trivs superbra med livet här och njuter av varje sekund. Känner ingen press just nu över att hitta på massa saker eller festa och gå ut och träffa folk just nu. Jag vill bara ta det lugnt och börja få lite julstämning. Det är ju trots allt julafton om drygt en månad! Vill att veckorna ska gå snabbt nu och att skolan ska flyta på så jag kan få mitt efterlängtade jullov.
 
Så! Träningen är en stor del just nu. Jag går inte ofta till gymmet här på komplexet, nästan aldrig faktiskt men jag tränar stenhårt på gymmet i skolan som jag har två ggr i veckan i en timma ungefär. Sedan har jag dansen två ggr i veckan som börjat bli väldigt effektivt nu så det känns bra! Är helt andfådd och svettig när jag går därifrån nu för tiden.
 
Så min fråga till er som läser min tråkiga blogg just nu! Vill ni läsa om min träning? Känns inte riktigt som det är det jag ska skriva om, utan mer om USA och livet här, men träningen/kosten tar upp mycket av livet just nu och självklart kommer jag skriva om livet här också. Jag berättar ju alltid när jag hittar på någonting annorlunda här och det är framför allt därför jag har bloggen, för att kunna gå tillbaka i framtiden och påminnas av året här.
 
Jättesnällt om ni vill svara på min fråga! :) Vill ni att jag skriver om hur det går för mig med hälsan? Skriver ni inte något till mig så utgår jag ifrån att ni inte vill såklart! Mitt mål är alltså inte att gå ner i vikt. Utan mitt mål är att bygga muskler och bli riktigt vältränad och hälsosam när det gäller mat.
 
Tar bilder ibland för att se om jag faktiskt kan utvecklas.
 
Helt ärligt så har jag nog aldrig försökt gå in för det på riktigt. Jag har alltid varit den tjejen som gärna proppar i mig allt jag ser och alltid tänkt "men det gör ingenting.. det är bara en kaka eller en marabou, jag blir inte tjock av det" eller tänkt "eh! vad spelar det för roll om jag blir fet? lever bara en gång hehe" och haha vet ni vad? I skolan så kunde det gå en hel dag då jag bara tänkte på vad jag skulle gå och äta när jag kom hem eller vad jag skulle baka. Hade vi inget hemma kunde jag ta bilen till MAXI för att köpa något gott bara för mitt sug var fruktansvärt och det är det fortfarande men det gäller att kämpa! Jag vill också klara av att leva sunt.. som många andra tjejer vill, och killar såklart.. och jag älskar att inspirera, SÅ gör jag som! Bestäm er bara! Och ta en choklad bit ibland, det gör jag också :):) 
 
P.S Ett stort plus är att jag flyttat hemifrån nu och köper min egna mat. Hemma i lilla Sverige i min lilla familj är vi allt gottegrisar allihopa så det är definitivt inte lätt att hålla sig ifrån allt sött då.. Men här kan jag bestämma själv och med exempelvis Jennifer som jag bor med som är riktigt duktig på träning och äta bra mat så blir det mycket lättare! Det gäller att pusha varandra!

Kommentarer

Anonym

2013-11-20 - 21:49:31
vill gärna höra mer om din hälsa och träning!!

Anonym

2013-11-20 - 21:57:52
Ja skriv om det!

Barbro

2013-11-21 - 14:21:07
Duktig du är som tänker på kost och hälsa håll inne med socker och vitt bröd.
Men du är bra smal nu Fanny akta bara så det inte blir ätstörningar, på Lördag ska jag och Oliver till Jul på Liseberg. Men jag är ju lite tråkig som inte vågar åka Gbgshjulet. Fanny var det kul att gå med på Liseberg men får roa oss så gott det går. Han frågade om Thomas vågar för isåfall kan ju han följa med tyckte han. Kevin går med sina kompisar, min fina ha det så skönt här är grått och ruggigt. Kram från Farmor/farfar hälsar.
Svar: Nej då jag tränar bara för att bli mer vältränad. Unnar mig onyttigt, det gör jag också! Gud vad mysigt med jul på liseberg. Du får hälsa Oliver, han är rolig han :) Hälsa tillbaka till farfar från mig! Kram
Fanny Petric

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus