Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

Första skolveckan avklarad

Ja nu har första skolveckan sprungit förbi men samtidigt känns det som jag redan gått på skolan hur länge som helst. Ni skulle bara veta hur mycket elever det är och hela dagen kryllar det av folk överallt, det är aldrig dött någonstans förutom senare mot kvällen. Har ingen aning om hur många det är på skolan men det är flera tusen asså.. Människor från alla olika delar i världen och det älskar jag, att det är sån blandning med alla olika språk. Kurserna jag valt är jag helnöjd med och lärarna är jättebra.

Sport psychology (måndag 08.00-09.20)

Kursen verkar än så länge jättebra och intressant, dock har vi inte kommit igång en men läraren har berättat en del och visat en power point om sig själv.. haha och hon skrattar typ till allt hon säger medan hela klassen sitter tysta. Men hon verkar härlig hon!! Ser fram emot att lära mig mer om det mentala osv så man förstår mer om kursen. Jag älskar ju träning så det kommer nog bli roligt att läsa denna kursen. 

GYM fitness (måndag 11.15-12.35)

Detta är en kurs som endast går ut på att träna. Vi samlas nere i gymmet ombytta till träningskläder, ropar upp alla och sedan kör vi igång. Vi har bara hunnit börja lite grann i onsdags. Vi skrev upp vår vikt, längd, bmi, antal push-ups och armhävningar vi orkade göra och räknade ut vår puls för att antagligen kolla om detta förbättrats något i slutet av terminen. Sedan gick vi ut till planen vi har på skolan för att springa så långt vi kunde på 12 min. Jag sprang i alla fall fem varv men har ingen aning hur långt det är runt den banan, antagligen 400 meter som det brukar vara runt en sån plan. Jag har aldrig varit en springare haha så jag kör ändå ganska lugnt men de blir väl bättre med tiden J Efter det var vi färdiga och nästa vecka kommer vi nog sätta igång med mer styrketräning! 

English (tisdag 07.45-10.50)

Min engelska klass känns jättebra för här lär man sig verkligen språket! Min klass är dock lite speciell men gud vad jag tycker om dom efter idag! Haha alla är så söta och jag är den enda som inte är från Asien i min klass så jag känner mig lite udda kan man säga, men gud så söta och snälla alla är mot mig i den klassen! Vi gör nämligen mer gruppuppgifter och sånt i den klassen så man lär ju känna varandra mer då. 

Modern Dance (12.30-13.50)

Vi började idag med dansen och haha omg detta var inte vad jag tänkt mig men det är alltid skönt att röra på sig. I klassen är det typ 20 tjejer och 2 killar. Läraren är väääldigt strikt med reglerna vad vi måste ha på oss och att vi ska ha uppsatt hår i en boll för att hon ska kunna se våra nackar när vi dansar och rör oss. Ja den är helt enkelt väldigt annorlunda men träning är träning !!

Cheerleading kursen ska jag droppa och byta till något annat istället. Vet inte än vad det blir, men antagligen biologi tillsammans med Titti.

Påväg till skolan

Har man träning varje dag så måste man ha den största skolväskan..


I skolan
 
// Imorgon är vi lediga fredag eftersom vi inte har någon lektion. Äntligen kan jag få sovmorgon, har gått upp halv sex varje morgon! Nu ska jag och Jennifer sova när vi skypeat klart med Kumayl som sitter i Polen.

NATTI!

Kommentarer

Manda

2013-08-31 - 00:36:38
Omg skalet!!! ☺☺☺ så fint
Svar: Hahahha ja jag tänkte allt på dig där :):)
Fanny Petric

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus