Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

Visste inte vart jag var?

Asså herregud jag har varit helt lost idag! Det är torsdag och sista dagen i skolan denna veckan, så jag har varit så ivrig hela dagen och kollat på klockan för jag vill bara att det ska bli helg.
 
Så när jag faktiskt slutar sätter jag mig som vanligt på bussen och åker hem.. bara det att jag åker för långt. Ja men det är självklart att jag ska lyckas med såna saker! Satt förmodligen för länge och tittade ner i mobilen och helt plötsligt kollar jag upp och känner inte igen mig alls. Efter några minuter stannar bussen och alla kliver av, så ja jag har kommit till slutstationen helt enkelt. Haha orkar inte med mig själv! Stod där i någon korsning helt borta och visste inte alls vart jag var, och såklart dog min mobil där också. KAN DET BLI SÄMRE? Visste inte ens vilket håll jag skulle åt i korsningen eller någonting och i dessa tillfällen får jag smått panik, så jag bestämde mig för att gå till närmsta café och sätta mig och äta något och lugna ner mig och försöka tänka vart jag var. Man vet inte ens vad busshållplatserna heter här så jag kan inte fråga någon vilken buss jag ska ta dit jag vill heller..
 
Men det slutade med att jag gick på en buss och frågade efter en gata jag visste om och han pekade åt andra hållet så jag fick ta en buss tillbaka mot fairfax avenue och sedan hoppa på min gamla vanliga buss som kom efter ett tag. Så nu har jag varit med om det också!
 
Och haha, jag kommer ihåg hur mycket mamma och pappa pratade med mig innan och sa "men tänk om du tappar bort dig i LA och inte vet vart du är, hur ska du hitta då??" Men det gick ju ganska bra endå! Jag tänkte bara att i värsta fall tar jag bara en taxi, för adressen till komplexet vet jag ju!
 
Nu är det i alla fall helg! ÄNTLIGEN

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus