Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

Sunday is not a fun day

Idag har det blivit en slapp söndag vid poolen hela morgonen fram till klockan 14. Varit jättevarmt så man får doppa sig hela tiden. Sen gick jag in för att skypea med min pojkvän och nu har jag precis stått och lagat bananpannkakor och ätit med sylt och sprutgrädde! SÅ GOTT!

Tänkte faktiskt gå och tvätta och plugga nu men det är absolut inget jag har lust med, men får bara göra det. Det händer ju inte av sig självt! Och det är söndag (depp-dagen) för att det är måndag imorgon och ny skolvecka. Asså jag har absolut inget problem med skolan, verkligen inte. Däremot har jag problem med att gå upp 05.45 VARJE morgon från mån-tors. Det är något jag lärt mig att jag absolut inte ska välja så tidiga kurser på morgonen nästa termin, då ska jag bannemej ha sovmorgon!!! Och bussresan.. som tar en evighet. Men fortfarande värt att bo i west hollywood så vill inte flytta! Och hmm mer? Jo att jag måste åka fram och tillbaka till skolan på mån och ons för att jag har träning i cheeren på kvällarna och tänker inte sitta i skolan och vänta i 7 timmar, så jag åker hem emellan såklart! Och det gör att jag får betala för bussen två gånger dessa dagar.
 
Vet ni hur mycket jag betalar för bussen hela tiden? Det är absolut inte dyrt, inte det jag menar men att betala 1 dollar varje morgon på första bussen och sen hem betalar man 50 cent för en transfer och till och från varje träning blir sammanlagt 9 dollar per vecka. Sedan åker vi nu varje lördag till skolan för matcherna och då blir det alltså 10,50 dollar per vecka för bara bussen! Alltså ungefär 42 dollar per månad på bara bussresor, och JA det är mycket när man är fattig student..
 
Okej jag ska sluta klaga, det är vi som har valt att bo så långt från skolan men nu vet ni det och det är inte kul att varje söndag behöva tänka, oj har jag massa 1or nu? Och massa 25 centare så jag kan betala bussen hela veckan??? För har man inte det, då är man typ körd! Det går inte att växla på bussen. Man måste ha jämt hela tiden!
 

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus