Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

It's fun to cook when you succeed

Fasen vad skoj det är att laga mat endå när man verkligen försöker och blir nöjd! Igår skulle jag göra ris med scampi och lax men hade knappt någonting hemma och orkade verkligen inte gå ner till affären, närmast är ju erewhon och där är det dyrt att storhandla. Så det fick bli tort sådär ni vet utan sås. Gott blev det endå!! (jo jag vet, avokadon hann bli lite brun..)

 
Idag hade jag mat över från igår och nu efter skolan (sista lektionen hade jag världens träningspass) sätter jag mig lagom trött och svettig på bussen över en timma hemåt och hoppar av och går mot Trader Joe´s som affären heter för att köpa grädde, mjölk och ägg. Ville göra sås! Men som alltid blir det att man plockar på sig en hel del, men i för sig, mat är mat och det tar alltid slut endå. Så det slutade med att jag fick gå hem i denna värmen därifrån med mina långbyxor som jag hade och tränade i och juicy koftan som jag var tvungen att ta på mig. Den fick inte plats i min handväska som var proppfull med saker och även mat som jag tryckte i. Och två tunga kassar med mat. Var så varm, trött, sömnig, hungrig och irriterad när jag kom innanför dörren så jag trycka på air condition på lägsta graderna, slängde av mig kläderna och var endå glad att jag fått hem ännu mer mat!!
 
Salami, kiwi, blåbär, avokado, jordgubbar, ägg, yoghurt, salad, melon, citron, grädde, mjölk, juice, tomatsås, pesto, pasta, bröd.

Sedan var det bara att sätta igång och försöka göra en sås till resterna från igår! Och huuuur gott blev det inte!? Trodde inte att jag kunde laga mat men det kan jag ju faktiskt. Så detta kommer jag göra oftare, och även med pasta och kanske bara lax eller någon annan fisk. Förlåt att jag bara pratar om mat nu men är man här ensam utan sin familj så är det sånt här man måste klara av ensam, och man förvånar faktiskt sig själv med väldigt mycket. Herregud vad mycket jag endå lärt mig av att vara här och hur mycket kommer jag inte hinna lära mig på 9 månader till? Kommer bli en grym kock, städerska och att handla mat.. och stark som satan efter alla dessa gångavstånd fram och tillbaka varje gång man ska handla hehe.
 
Supergott! Gjorde den med lök, morot, grädde, tomatsås och salt&peppar!
 
Och ni kanske tänker "men HAHAH svårt...." och japp! Jag har aldrig testat laga sånhär mat innan så för mig är det nytt och, inte svårt, men kul att jag klarar av det!

Kommentarer

Mamma

2013-09-26 - 16:50:33
Åh, vad gott det ser ut
Svar: Ja det var jättegott!
Fanny Petric

Barbro

2013-09-26 - 21:09:02
Ser ju gott ut vad duktig du är som nu lagar din mat själv. Vet att du säkert fått ärva talangen från din älskade pappa och farfar.
Svar: Jag får väl ta över deras talang haha!
Fanny Petric

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus