Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

En kommentar kan göra hela ens dag!

Hejhej! Nu är det värsta av veckan över. Efter tisdagarna så känns det faktiskt helt okej! Måndagar är ju sådär ni vet tråkiga bara för att man har hela skolveckan framför sig, tisdagar är också tråkiga för att det är långt kvar till helg och jag har tråkiga lektioner då och slutar "sent". Sedan blir det onsdag och då har jag faktiskt roliga lektioner precis som på måndagar, fast måndagar är så långt från helg!
 
Gud vad jag babblar.. Och efter torsdagens skoldag så är det äntligen helg! Därför älskar jag när tisdagen gått förbi. Det går i alla fall bra för mig i skolan ni som undrar och allt rullar på som det ska. Imorgon har jag mitt första prov vilket är i min engelska klass - lite nervös ja! Min träningsvärk försvann precis i helgen men tog inte lång tid innan den var tillbaka igen.. Haha varje gång jag ska göra något som har med träning att göra så tänker jag hela tiden "nej nu måste jag fuska lite så jag inte får träningsvärk och inte kan gå i helgen.." men man lyckas inte alltid komma undan!

 
Fick föresten en kommentar av en tjej i min ålder på bussen påväg hem från skolan i typ förrgår.. åå jag blev så glad (!!)

Hon - "Excuse me, do you cheer?"
Jag - "Yes I do.. !?"
Hon - " Oh I see that ure a cheerleader!! Your body is sooo tough"
Jag - " Okey haha, what did you say?"
(hörde inte vad hon sa de sista)
Hon - " So tough and so tight! I love it! "
Jag - " oooh thank u!!! "
(log asmycket!!!)

Sen gick jag av bussen och tjejen hade gjort hela min dag! ♥
Tänk om vi svenska tjejer också kunde vara så snälla mot varandra istället för att titta snett och bli avundsjuka om vi ser någon vi tycker har snygg kropp på stan tex? Tänk om vi skulle få någon snäll kommentar av någon främling lite oftare, gud vad mycket bättre vi hade mått och det hade höjt vårt självförtroende så många tjejer (och killar) slipper gå runt och tycka illa om sig själva. För det är riktigt ofta som man har såna dagar då man känner sig fulast i världen. Så dessa kommentarer behövs! Och då menar jag absolut inte bara från främlingar, men att någon utanför ens liv ser något fint i en är lite speciellt endå när man får höra det. Sedan är snälla kommentarer från de man känner också ett stort plus! Men jag tror ni förstår vad jag försöker säga.
 
           
 
 
 

Kommentarer

izabelle

2013-09-11 - 11:26:49
asså det är så jävla sant!! tänkte på det med när jag var i New York, alla är så trevliga mot varandra!! typ när man nös så hörde man något ba bless u, tänk om jag hade sagt så till någon här i sverige?? hade så fått blicken.. puss på dig!

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus