Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

Sprinkles

Hallå! Idag har det varit en helt vanlig måndag med skola på morgonen och jag (och två andra tjejer) fick gå hem tidigare för gym-läraren eftersom jag är förkyld och ont i halsen, och då sa hon till mig och de andra två tjejerna som också mådde samma som mig att bara stanna på uppvärmningen sedan tyckte hon att vi skulle få gå hem och vila så det var ju snällt. Köpte med mig en sprinkles cupcake som var huuur god som helst. Såklart valde jag choklad hehe!

Vad har jag gjort annars idag? Skypeat med min pojkvän, sovit, lagat mat, pluggat med Jasmin och Titti (och ätit massa emellan som vi alltid gör), tömt diskmaskinen, ställt in disken och diskat, tvättat handtvätt och till sist fyllde jag badkaret med varmt vatten och la mig där med lugn musik på mobilen. Det var hur skönt som helst och nu när jag är sjuk också! Min näsa slutar inte rinna.. snyter mig och nyser hela tiden och jag orkar verkligen inte detta nu. Jag har inte tid att vara sjuk. Jag har skolan jag måste gå till! Får sitta där och smitta alla då.. åååå. Imorgon har jag engelska prov också sen slutar jag! Dansen får jag inte gå på eftersom jag är sjuk, hon blir jättearg om man kommer dit och säger alltid " okey guys, if you're sick.. stay HOME "! för att hon är så rädd att vi ska smitta de andra i klassen i den lilla danssalen.

Nu ska jag sova och hoppas att jag blir frisk snabbt! Tydligen är det många som är förkylda i skolan och på vårt komplex nu, Linnea var också det i helgen och det är väldigt lätt att det smittar när man bor så tätt inpå! Ska i alla fall tvätta händerna, dricka te, vila och allt möjligt dessa dagar. Godnatt
 
 

Kommentarer

Barbro

2013-10-08 - 16:08:33
Kära lilla Fanny. En hälsning från mig. Vilken lycka att internet finns så du kan ha kontakt med Anton och Mamma o Pappa. Kanske även Kristoffer och Oliver får prata med dig. Klart det kommer lite tyngre dagar men tänk vilket minne du får med dig för hela livet. Saknar dig men vet ju att du har det bra. Är du lycklig är jag lycklig. Kram Farmor.

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus