Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

"What does your tattoo mean?"

Hejsan nu är klockan snart nio på kvällen och jag är dunder trött. Idag har vi först legat nere vid poolen i vegas men vid ett så orkade vi inte längre så vi tog vårt pick och pack för att gå och äta lunch. Och som ni kanske vet är amerikanare över trevliga så just när jag står där stressad och ska packa ihop alla mina saker vid solstolen så är det först några som ska börja prata och fråga vart vi kommer ifrån och Jennifer och Patrik blir snabbt klara och jag står kvar där och dom ba "aah swedish girl" och ska börja prata när jag står där och ska försöka få ihop allting, nä då ler ja ba och säger "yes" och tänkte gå. När jag äntligen får ihop mina grejer och ska gå kommer de en kvinna i poolen som ska börja snacka också.. *aaah* ibland kan jag bli irriterad när det är SJUKT varmt och jag ville bara gå och duscha och äta.
 
Menmen, hon var snäll och frågade "what does your tattoo mean?" Och hon är inte den första som frågar det utan många vill gärna veta vad innebörden är med min tatuering. Ja hur ska jag förklara det med min rostiga engelska? Ja.. det lät ungefär såhär första gången en äldre kille frågade mig "ööhh.. it means.. that you should not dream your life??.. " och han ba " haha you mean, dont dream it, just do it" "exactly" svara jag och så var det inget mer med det. Och denna gången sa jag bara till kvinnan exakt vad det stod, och hon nöjde sig med svaret och gav mig en tumme upp och svarade "i like it". Skit kul att de undrar men så länge jag är dålig på engelska så har jag inte lust att ställa mig där och berätta för okända människor på engelska när jag knappt kan förklara det på svenska typ ba, men det betyder att du ska göra de du drömmer om och inte bara drömma det utan också nå dina mål med livet, tex denna resan för mig har alltid varit en dröm och jag gjorde det!! Haha men det är väl bara att vänja sig att folk frågar, här är inte folk blyga överhuvudtaget. Det är inte min sista tatuering i alla fall kan jag lova!
 
Efter lunchen så hoppade vi in i bilen och det tog ungefär fyra timmar för oss att komma hem, jag sov en del och kollade på OC under tiden. När vi väl kom hem så var äntligen vårt IKEA bord uppe för att det kom idag och bytte ut det mot det runda som blev fel förra gången. Så nu har vi äntligen ett riktigt matbord.
 
Och vet ni vad vi mer har fått? Internet såklart, överlycklig. Så nuuu kan jag sitta i min egna säng och blogga, fast nu sitter jag vid matbordet och slipper gå till lobbyn varje gång man vill få internet. Och det bästa är att vårt nät är snabbt också jämfört med vid lobbyn. Sen har vi även fått varmvatten som vi längtat efter! Så nu kom alla bra nyheter på en gång när vi kom hem. Nu känner man sig hemma på riktigt!!
 
På dessa två bilder var den helt nygjord!

Här är den väl i alla fall några veckor gammal.
 

Kommentarer

psn code generator november 2014

2014-10-20 - 11:51:56
Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.

Look advanced to far added agreeable from you! By the way,
how could we communicate?

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus