Headerbild Headerbild Headerbild Headerbild

Skadat fingret

Idag har det varit min otursdag.. verkligen. Eller okej lite tur har jag ju haft med brevet. Idag på dagen skulle jag ställa mig och laga lunch så skulle jag göra pasta, och vattnet kokade men jag hade inte öppnat min nya pasta än. Så jag tar fram den största kniven jag kan hitta i lådan för att sedan hålla uppe påsen med pastan i och trycka igenom kniven för att göra ett hål i plasten så jag kan hälla i pastan.. men ja så smart som jag är så håller jag fingrarna över hela påsen och drar igenom kniven ut på andra sidan rakt in i mitt finger..

Nästan skrek för att jag fick så ont och viftade runt med handen och de skvätte blod i hela diskhon (överdriver inte) börja gråta och stod där och tryckte på fingret och Linnea kom och hjälpte mig medan dom andra inte fattade vad som hände, haha de trodde att jag bränt mig på någon platta först innan de också kom. Så vi stod där och tryckte och knöt papper runt fingret och de bara blödde mer och blev lila nästan. Så gick vi till lobbyn där tre stycken vuxna som jobbar där satt och kom och hjälpte mig. Kul bara att när Marry fick se mitt finger ropar hon "OOOH GAASH" typ och går där ifrån (blev inte alls mer rädd då..) Men de var så snälla så och lekte sjuksköterskor typ haha och satte sig och tog antibiotika salva på och virade in med något bandage och tejp! Och så sa Marry att jag fått brev mitt i allt och då blev jag lite gladare, det jag fick från familjen.

Nu känns det bättre men såret var riktigt djupt så vet inte hur lång tid det kommer ta innan de läker. Har bulltat i fingret hela dagen och gjort ont men nu är det bättre.

 
Min andra otur idag var när jag, Jennifer och Linnea skulle gå ut och ta ut pengar för att kunna betala hyran, lite sådär duktigt i förväg men så när vi kommer till automaten och det är min tur så står jag där med blackout och kommer inte på koden till mitt bankkort? Kanske för att jag inte använt det på såå länge och jag använder ju nästan bara mitt ICA kort här i USA. Så jag kunde inte ta ut pengar.. buhu. Så vi går vidare till posten för att hämta ut någon check vi ska betala med till Marry och dom sen här på broadcast men så när vi kommer fram till posten så är det stängt på söndagar. Typiskt! Men kanske tur för mig som endå inte kunde ta ut pengar?

Så vi bestämmer oss för att gå och handla istället och det är en braaa bit att gå ända bort till Ralphs för att handla mat utan bil. Hittar ingen kundvagn så tog en vanlig korg och gick runt och plockade på mig en hel del.. inte jättesmart av mig som har en fingertopp som är halvt av känns det som! Så jag gick runt och bar på min korg i armarna haha. Och såklart när jag kommer fram till kassan och ska betala alla mina saker så funkar inte något av mina kort i kassan.. Vad är det som gör att jag förtjännar denna otur idag egentligen? Men som tur var hade jag lite kontanter och fick låna av Linnea. Sen var det bara att kriga sig hem igen med påsarna och fingret.
 
Vi gick genom parken när vi gick hem, där har inte jag gått någon gång men det var jättemysigt och kändes nästan som att man gick i slottskogen hemma i Sverige fast i ett annat klimat och lite palmer på det.
 
 
Men nu mår mitt finger bra efter detta äventyr och imorgon ska jag till doktorn på skolan så han/hon kan se om det kommer att läka bra eller om det är så djupt att det behöver sys. Vi får se helt enkelt! Får hoppas att salvan jag fick av dom gör ett mirakel inatt. Det går ju inte att skada fingret såhär precis dagen innan jag börjar skolan, och jag som ska gå massa träningskurser. Hur ska jag kunna cheera imorgon med detta fina finger?

öööh typ komma första dagen till laget och ba " hey this is me.. Fanny.. I cut my finger with a knife yesterday, just so u know, and if you wonder why I have an white bandage around my finger " Menmen, det löser väl sig.
 
Och nu har jag varit duktig och ställt mig och lagat riktig mat endå. Gjorde couscous och stekte kyckling med lök, paprika och svamp. Jag kan verkligen inte laga mat eftersom jag aldrig behöver göra det. Min pappa älskar att laga mat och är riktigt duktig på det så han gör alltid det hemma, så jag har inte riktigt haft tillfälle att lära mig men här nere, ja här kommer jag lära mig en hel del märker jag redan nu. I vilket fall som helst, maten var jättegod och det blev hälften över så det sparade jag som matlåda. Just det! Pappa om du vill hjälpa mig att skriva ner hur man gör goda såser så får du jättegärna göra det. Jag har en tendens att göra väldigt god mat (ibland) fast aa, tort. För jag kan inte göra sås.. det som är så gott!!! Och tro det eller ej, men jag har gått ner i vikt här så det är bara för mig att börja trycka i mig mer mat och godsaker känner jag? Tror inte det är normalt att gå ner 2,5 kg på en vecka. Vägde mig senast i Vegas och där hade jag gått upp några hekton om ni kommer ihåg, och nu när vi äntligen köpt hem en våg och jag ställde mig på den igår så visade den en siffra jag inte sett på jättelänge. Blev sååå chockad och hämtade genast yoghurt och musli och försökte trycka i mig. Jag menar, vad är detta.. jag är i USA!! Jag ska ju gå upp i vikt om något. Men var inte oroliga, jag äter upp mig det snabbt igen ska ni se :)
 
Ciao 
 

Kommentarer

Leif olsson

2013-09-03 - 19:30:18
Mycket trevligt att se dina bilder och artiklar.Oj var du har skurit dig i fingret.Hoppas det läker fint.Jag skar mig i pekfingret när jag var ung. Det läkte fint Lycka till med skolan.Ha det bra önskar morfar och Barbro.
Svar: Ja det gjorde väldigt ont men det läker sakta som tur var. Tack så mycket! Ha det bra ni med, kramkram
Fanny Petric

Skriv en kommentar









Tema Fokus gjort av Mimmi Thorneus